mandag 24. oktober 2011

Glatte veier

Hei og god mandag. Heeerlige mandag! Min favorittdag! Det er så fint med ny uke og blanke ark og en verden full av muligheter. Jeg sitter på kontoret mitt hjemme - hjemmekontoret mitt - og ser ut gjennom vinduet mens jeg drikker dagens første kaffekopp etter deilig frokost med knekkebrød og makrell i tomat. Hadde helt glemt hvor godt makrell i tomat smaker på grove rugknekkebrød, og litt majones oppå. Men det var en digresjon.

Jeg titter altså ut gjennom vinduet og ser at det ligger litt snø på bakken. Ikke så mye enda, men litt. Snart kommer det mer. Søren også, jeg har glemt å rydde bort verandamøblene, det må jeg huske å gjøre før det kommer altfor mye. Jeg burde også sjekke om det ligger ting på bakken som må ryddes bort mens jeg fortsatt kan se dem. Sykkelen bør vel også inn snart? Tror du jeg kommer til å sykle mer i år? Hmm. Men det var visst også en digresjon.

Jeg ser ut gjennom vinduet og tenker på statusoppdateringer på Facebook. Noen skriver at det er veldig glatt i dag og at Norge er så dårlig på å strø veiene sammenlignet med Finland. Det er nok sant det. Jeg var selv ute og testet kjøreforholdene i går og må bare si at det lønner seg å være forsiktig, og det tror jeg gjelder uansett hvor du bor i landet. Oktober bør være forsiktighetens måned. Ønsker alle som skal på kortere og lengre kjøreturer i dag en riktig god tur og håper at alle kjører pent.

Foto: BA, arkiv

Ingen kommentarer: