onsdag 4. november 2009

Drikkevann

Å drikke vann er nødvendig for at et menneske skal kunne overleve. Drikkevann er vann, så rent at det kan drikkes uten skader i kroppen. (Wikipedia). Jada. Det er jo ikke helt sånn i Kautokeino om dagen. E-coli, klor, e-coli, klor... Jeg vet ikke hvor sunt det er å drikke sånt. Jeg får meg iallefall ikke til å gjøre det, og nå er boden min full av tomme vannflasker, nei vanndunker, etter utallige uker med drikkevannproblemer. Jeg har virkelig begynt å savne springvann. Ah, tenk å tappe vann rett fra springen om morgenen når du står opp, drikke rent vann, la denne leskende, meskende væsken forfriske deg og lede deg inn i en ny dag. Tenk, tannpuss uten klorsmak! Oi oi oi, en riktig så fin drøm, et eventyr, en... utopi...? Jeg håper kommunen får fikset problemene snart. Please...?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmf..
så sant, så sant...

Anonym sa...

JA det håper jeg også!!!!

BeritOskal sa...

Jeg drikker heller melk enn springvann til maten hvis jeg får servert mat en plass hvor de ikke har vann i dispenser eller flasker. Jeg har prøvd mange forskjellige kombinasjoner i det siste; melk og pizza, melk og røykakjøtt, melk og biđus, melk og fiskekaker... Slett ikke ille, men vann (eller saft) er jo bedre:)