lørdag 3. oktober 2009

Ándagassii

Har dere kjøpt Ann-Mari Andersen sitt nye album "Ándagassii" som kom ut i begynnelsen av september? Det burde dere, for den er kjempebra og har fått knallgode kritikker i de fleste mediene hvor den er blitt anmeldt. Superlativene hagler, og "lytt og nyt" og "fantastisk bra" er bare noen få av setningene som går igjen.

Min favorittanmeldelse er utvilsomt denne fra septemberutgaven av studentavisa Utropia i Tromsø, med overskrifta "Dát lea dán jagi buoremus cd-almmuheapmi!" (Dette er årets beste cd-utgivelse!):


Der står det nemlig at i tillegg til egne tekster har Ann-Mari brukt også brukt andre tekstforfattere i toppklassen, deriblant Berit Margrethe Oskal! :))))) Hihi! Så nå vet dere det, jeg er tekstforfatter i toppklassen:))) Og jeg har altså skrevet en låt som må spilles igjen og igjen og igjen:))) Den skal jeg leve lenge på:))) Bestill albumet her!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var da godt sagt :)
Hvem har skrevet anmeldelsen?


KA

BeritOskal sa...

Ja var det ikke?!?! :))) Anmeldelsen er skrevet av Stewart Håseth. Det er mulig å lese anmeldelsen om man klikker på bildet, for da vil den åpnes i et nytt vindu i større versjon.

Ann-Mari Andersen sa...

:)
er jeg ikke heldig som har de beste av de beste med på laget:)

BeritOskal sa...

Ja du er virkelig heldig! :)) Ikke alle forunt å ha tekstforfattere i toppklassen med på laget! Hehe:)

Neida, tror nok det er jeg, Jens Martin og Liv som er heldige som får lov til å bidra på din plate! Jeg er iallefall veldig glad for den muligheten. Lykke til med platesalget, you go girl, tjen nå masse penger til oss alle! :))

Anonym sa...

Mari Boine har årets beste CD.

Anonym sa...

Dat lea gusto amas olmmoš gii lea čállán dan :) Muhto duohta han dat lea maid čállá :)

Dál mun gal oidnen stuorit veršuvnna čállosis.

KA

Unknown sa...

Hei. Jeg kjøpte platen av deg, og er meget fornøyd. Nydelig! Jeg har lett etter den på alle store plateselskap siden jeg hørte Andagassi. Kjøpte grand Prix platen pga den. Etter stjernekamp vurderer vi nå mer samisk. Joik er flott og samisk et "mykt" språk. Jeg forstår ikke tekstene, men platen var flott!! Et godt kjøp! Tusen takk!