mandag 25. mai 2009

Hæ, Blacksheeps kun til pølsekunder?!

Dagbladet skriver at Blacksheeps risikerer å bli boikottet av de store platebutikkene Platekompaniet og Playcom Musikkverket fordi D.D.E. har laget en eksklusivitetsavtale med Reitan-gruppen. Hæ, hva har det med saken å gjøre? spør du sikkert nå. Ja, det kan du altså spørre deg, men sånn er bransjen. Blacksheeps har samme plateselskap som D.D.E. (nemlig MBO) og fordi D.D.E. av en eller annen merkelig grunn velger å selge platene sine kun på Narvesen og Rema, så har den svære platekjeden Platekompaniet blitt sur og kan velge å ekskludere alle artister som utgis av plateselskapet MBO. 

Hva er dette for et talentløst plateselskap, egentlig? Vel er D.D.E. et folkelig band, men er det virkelig nødvendig å være folkelig at de bare vil selges til pølsespisende Narvesen-kunder istedetfor musikkengasjerte folk som handler på platebutikk?! Og dette må Blacksheeps lide under?! Talentløst! Dette plateselskapet kan umulig sette pris på sine egne utgivelser! 

Men jeg kommer uansett til å skaffe meg Blacksheeps-albumet hvor jeg enn måtte gå for å få tak i det, ingen tvil om det! :)

*Whatever the question, yoik is the answer!*

4 kommentarer:

♪ELSE♫ sa...

jeg er ingen fan av verken DDE eller Blacksheeps, så at bare pølsekunder får kjøpe musikken så er det helt ok for meg!
trist for de som faktisk vil ha palten da. men men, når plateselskapet gjør slike avtaler, kan man forvente at butikkene ikke reagerer på det da?

BeritOskal sa...

Jeg liker Blacksheeps. De representerer noe nytt og spennende innen samisk musikkverden og jeg syns det er trist om de skal miste muligheten til å frontes via platekjedene, men samtidig forstår jeg godt at butikkene reagerer på slike avtaler. Det er ikke butikkenes skyld, men plateselskapets.

Kristian sa...

Såvidt eg har fått med meg så er det tettere mellom Rema 1000, Narvesen og 7-Eleven butikkene, ihvertfall tilsammen, enn Platekompaniet, så tilgang burde vel ikkje akkurat være eit problem.

BeritOskal sa...

Det er ikke tilgjengeligheten på Rema, Narvesen og 7-Eleven som er problemet, men heller utilgjengeligheten på platebutikkene.