torsdag 4. januar 2007

Løsningen på utfordringen

Okei, da skal jeg avsløre den mørke hemmeligheten bak den mystiske BMO... Ingen stilte spørsmål om hvorvidt jeg har vært ansatt i Statens kartverk eller ikke, og det gjorde dere jo rett i. Jeg har vært ansatt i Statens kartverk, selv om det bare var i 50 % stilling i halvannen måned... Jeg har faktisk også kræsjet med bil to ganger på samme dag. 29. februar 1996. Det er grunnen til at jeg aldri mer skal kjøre bil på skuddårsdagen.

Jeg har faktisk også vært gitarist for Mari Boine på en konsert. Det var min og Inger sin konsert da, på en samefest i Oslo, og Mari Boine var tilfeldigvis tilstede og kom opp på scenen for å ta en trudelutt. Jeg spilte, hun sang, dermed har jeg vært gitarist for ho:)

Jeg lyger heller ikke når jeg sier at jeg har vært testsmaker på et matprogram på tv! Hvem skulle trodd det, mesterkokken sjøl... Det var på kampanjeturen vår i Thailand i fjor, og de syns visst det var fryktelig morsomt å se hvordan de stakkars samene reagerte når de fikk servert den ene retten sterkere enn den andre:) Men jeg har ikke syklet 7 mil på en dag. Jeg mener, hvem i alle dager gjør noe sånt?! Jeg har knapt syklet 7 mil på en hel sommer engang... :)

Jeg må si at mange av dere har vært flinke til å resonnere dere frem til riktig svar. Meget imponerende Åse, KA og Inger. Og AMA selvfølgelig:) Beklager at jeg frøs deg ut på den måten, jeg tror jaggu meg at jeg må gjøre det godt igjen og komme med en ny gåte snart hvor du også får lov til å være med!:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Okeida. Glemte jo av at du var ganske så i fokus på den Thailandturen. Har jo lest om det i bloggen din. Hehe...Og jeg som trodde du hadde syklet 7 mil på en dag. Tja...noen er jo så sprek. :O)

Ann-Mari Andersen sa...

bra æ ikke blir skjøvet i kulda igjen... det var ikke en god følelse... hulk, snufs.... æ var nu ikke helt sikker på ka som ikke var rett av punktan... men du sykle 7 mil....hm.... den var drøy den.. uansett, det var en morsom greie det der... æ ska også lage meg en sån..hehe...

BeritOskal sa...

Jeg har lyst til å sykle 7 mil på en dag, da... En vakker dag... bare vent! :) Æ skal lage en nøtt til, det var jo morsomt det her:)

Anonym sa...

mange klarer det.. og enda mer. så det kan jo ikke være sååå tungt.. gi nu beskjed når du en vakker dag finn ut at du skal sykle de milan:) skal komme å filme det..hehe...

BeritOskal sa...

Filme meg? Æ tenkte jo selvfølgelig at du skal være med og sykle! Ka du sier, til sommeren kanskje?? :)

Anonym sa...

Okei...har et forslag. Dere sykler, jeg kjører med bil ved siden av med isbar og DV-kamera....Oh. jæskal godt forslag. tsk....

BeritOskal sa...

Tja... Godt og godt. Æ syns nu egentlig at du også skal hive deg med i syklinga! Så kan vi danne 7-mils-klubben!