onsdag 11. januar 2012

Katt trenger hjem!

Jeg har tatt inn en ny gjest, men det er kun midlertidig. Denne katta har vært uten et hjem i mange uker, den har oppholdt seg i ukesvis utenfor en barnehage i Gártnetluohkká i Kautokeino. Den har tydeligvis fått mat, for tynn er en ikke, men det er jo kaldt for en stakkars katt ute i Kautokeino i januarkulda. Er det noen som kan tenke seg å adoptere den? Hvis jeg ikke finner et hjem til den snarest, eller får plass på Kattehuset i Alta, kommer jeg til å levere den avliving hos dyrlegen.


Dette er en voksen katt som er vant med mennesker. Den må ha hatt et hjem en eller annen gang, men noe må skjedd. Si i fra om du vet noe! Det er sikkert mange som tenker at jeg er blitt "helt tullete med de kattene", men hva kan man gjøre? Jeg syns synd på dyr som lider.

Ingen kommentarer: