fredag 20. februar 2009

Hotell Huffameg...

Jeg må nesten skrive en liten hotellomtale igjen, siden jeg nå befinner meg på hotell i Tana; Hotel Tana AS. Må jo nesten fortelle leserne hva de går til hvis de skulle forville seg hit. Ikke akkurat mitt favoritthotell... Terning 2 (blitt kresen med årenen...) 

Resepsjonen ser slik ut. Greit nok.

Restauranten ser slik ut, også greit nok. 

Men maten ser slik ut, ikke greit!! Klarer du å se hvilken rett det er? Dette fikk jeg servert i går og har ikke hatt lyst på mat siden...

Det er generelt veldig smalt og trangt her, et skittent vegg til vegg-teppe gir masse minuspoeng, og det samme gjelder dårlig vedlikehold av småting som spyleknotten på dassen og dorullholderen som ramler ned i golvet hver gang jeg ser på den. 

De har flatskjerm-tv da, og vanntrykket i dusjen er veldig bra:)

9 kommentarer:

Anonym sa...

egg? brente tomater? ehh... eller potetskiver? ris ved siden av?
vegg til veggteppe er noe gris på hoteller.. huff...

Anonym sa...

Stekt i altfor mye fett...

Si meg, spiste du det?

Anonym sa...

Diet gal ii orron njalggat..

Anonym sa...

De svarte greiene oppå maten, jeg vet faktisk ikke hva de er. Jeg prøvde å løfte på dem, snu dem, lukte på dem, men aner fortsatt ikke! Brente tomater, sannsynligvis. Retten var moussakka.

BMO

Anonym sa...

Og det smakte grusomt! Spiste faktisk litt av maten. Hva anna kunne jeg gjøre? Jeg var eneste gjest i restauranten og kelneren snurra rundt meg hele tida...

Når jeg tenker meg om, så er det slett ikke rart at jeg var alene der... Hvis all maten ser sånn og og smaker sånn!

BMO

Anonym sa...

Jeg tippa faktisk at det der skulle ligne på moussaka, det er auberginer som ligger oppå. Det er hovedingrediensen i moussaka. Men dem skal jo ikke ligge OPPÅ, vuoi fysj det der så hæsjli ut :-/

Anonym sa...

Hei Berit.

Veldig beklagelig at du ikke likte maten. Gav du beskjed til servitøren om at du ikke ønsket å spise det du fikk servert og at du ønsket noe annet? Det håper jeg, for det er kun ved tilbakemeldinger Hotel Tana har anledning til å imøtekomme dine ønsker og behov. Det hører vel også med til historien at Hotel Tana ikke har en a la carte restaurant, men at vi serverer "kveldsmat" til gjestene hver kveld mellom 18.00 og 21.00 og den retten du har fått servert er nok som en del av dette tilbudet. Den retten som du har tatt bilde av er laget av Neil Lupton og smaker faktisk veldig godt, iallefall har vi fått mange gode tilbakemeldinger på denne mousakaen,det eneste jeg kan se av bildet er at den kanskje er stekt litt hardt og kanskje det ikke skulle vært ris til? Vi mennesker har forskjellig smak og dessverre falt den ikke i smak hos deg. Retten besår av poteter i saus, lagvis med en kjøtt/ tomat blanding toppet av ost og auberginer. Vi ønsker deg tilbake som gjest på Hotel Tana og håper at du i tillegg til å ta deg tid med å publisere dine meninger om oss også tar deg tid til å snakke med oss. Vi gjennomfører kunde undersøkelser kontinuerlig for våre konferanse gjester, kanskje vi også skal få i gang en evaluering fra våre rom frokost gjester. Veldig beklagelig at du opplevde servitørens tilstedeværelse som negativt men det kunne vel vært en anledning for å få løst opp i problemet ditt.

Med vennlig hilsen

Hege Persen
Daglig leder
Hotel Tana

Berit sa...

Hei Hege!

Veldig hyggelig at du leser bloggen min! Syns også det er veldig hyggelig å få tilbakemelding på innlegget mitt fra en daglig leder på et hotell jeg har besøkt. Jeg reiser en god del og bor på mange forskjellige hoteller rundt omkring, og syns i den forbindelse det er fint å blogge om oppholdene som et minne for ettertiden. Det er ellers ikke alltid like lett å huske hvordan det var når det har gått en stund.

Hotell Tana har jeg besøkt ved flere anledninger, og jeg syns det er et helt greit hotell. Ikke noen stor designvinner, men helt kurant for overnatting. Jeg vet også at det ikke er et à la carte-hotell, og maten jeg fikk servert var som du sier en del av "kveldsmat"-menyen, men det teller likevel med i totalinntrykket, synes jeg. Maten er restaurantens viktigste ingrediens.

Mousakkaen er sikkert god, og det var kanskje bare jeg som var litt uheldig, men det var tydelig at den hadde vært frosset ned og varmet opp igjen. Alt tilbehøret var friskt og godt, men selve retten var ikke det.

Jeg beklager om jeg har fornærmet hotellet med omtalen min, det var aldri min hensikt. Og det er sant som du sier, jeg burde ha sagt i fra til servitøren og ordnet opp i problemet der og da. Det skal jeg ta til meg, og heretter vil jeg aldri blogge om noe jeg ikke kan ta opp med de berørte direkte først.

Tusen takk for en fin tilbakemelding! :)

Berit

Anonym sa...

Ha-ha-ha :)))

Der fikk du den, Berit! Retten smaker jo godt! Faktisk veldig godt! (selv om den ikke falt i smak hos deg)


KA